Kuinka autoimme Bauhausia luomaan AR-sovelluksen
Suunnittelimme ja toteutimme Bauhausille helppokäyttöisen lisättyä todellisuutta (AR) hyödyntävän kampanjan, jonka avulla pihasaunat saatiin kaikille.
Tavarataloketju Bauhaus tarttui pienten piharakennusten rakentamislain muutokseen tehokkaalla ja muutosta ilmiöittävällä mainoskampanjalla. Ideana oli nostaa tietoisuutta alle 30-neliöisten piharakennusten, erityisesti saunojen, rakentamislain muutoksesta ennen kevään piharakennussesonkia, ja näin vauhdittaa tulevan kauden pihasaunojen myyntiä.
Syntyi Pihasauna kuuluu kaikille -kampanja, jossa Liini toteutti kohderyhmää aktivoivan verkkopohjaisen sovelluksen pihasaunakuvien jakoon.
AR-kehitys, Markkinointi, UX & UI-suunnittelu, frontend-kehitys
BAUHAUS Co & Ky
Jussi Salminen
Mielenkiintoisesta ideasta ripakasti tekniseen toteutukseen
Bauhaus halusi aktivoida yleisöä jakamaan tietoisuutta alle 30-neliöisten pihasaunojen rakentamisen helpottumisesta, jotta tieto lakimuutoksesta leviäisi mahdollisimman laajalle. Osana kampanjaa syntyi idea helppokäyttöisestä lisättyä todellisuutta (AR) hyödyntävästä verkkosovelluksesta, jolla voisi ottaa kuvan omasta pihastaan, lisätä siihen Bauhausin pihasauna-tarran ja jakaa sen helposti someen.
Nopeasti suosituksesta toteutusympäristöön.
Tiukassa aikataulussa nousi nopeasti kysymys, miten tämä olisi mahdollista toteuttaa ketterästi ja loppukäyttäjälle mahdollisimman helpolla tavalla. Suosituksen myötä Liini valikoitui kumppaniksi toteuttamaan sovellus.
Verkkosovelluksen käyttäjäpolku ja näkymät suunniteltiin yhdessä Bauhausin markkinointitiimin kanssa. Oleellista oli löytää ratkaisu, joka toimisi yhtä näppärästi sekä Android- että iOS-laitteilla, ja jakaminen olisi niin helppoa, että myös hieman vanhemmat käyttäjät osaisivat sen tehdä.
Liinin kehitystiimi toteutti verkkosovelluksen hyödyntäen progressiivista Vue.js-kehitystä mobiilioptimoidun käyttöliittymän toteuttamiseen. Sovellus hyödynsi laitteiden natiiveja jako-ominaisuutta Instagramiin, mikä takasi helpon käyttökokemuksen asiakkaille.
Katso video
Nyt kun sovellus on luotu ja sen toimintalogiikka hyväksi havaittu, sen jatkohyödyntämistä tulevissa tempauksissa mietitään jo, Salminen kertoo.
Kokonaisuutena kampanja ja yhteistyö Liinin kanssa sujui Salmisen mukaan oikein hyvin. Bauhaus oli erityisen tyytyväinen lopputuloksen laatuun ja sujuvaan kommunikaatioon läpi projektin.
"Käyttäisin Liiniä mielelläni apuna jatkossakin samantyyppisissä tarpeissa", Salminen toteaa.
Keskustellaan tarpeistasi
Lähetä viesti lomakkeella, niin palaamme asiaan viipymättä. Voit myös varata keskusteluajan suoraan alla olevasta painikkeesta.