Tanssiteatteri Raatikko
Liini uudisti Tanssiteatteri Raatikon verkkosivuston toimivaksi ja tunnelmaltaan leikkisäksi ostopoluksi, josta asiakkaat löytävät helposti haluamansa näytökset.
Asiakaskeskeisyyden lisäksi sivusto modernisoitiin uudistuksessa teknisesti toimivaksi ja helpommin ylläpidettäväksi.
Verkkosivuston kokonaisvaltainen visuaalinen ja tekninen uudistus
Tanssiteatteri Raatikko on perheen pienimmille suunnattu teatteri Vantaan Tikkurilassa. Raatikko tarjoaa lapsille innostavia, empaattisia ja eri taidelajeja yhdistäviä elämyksiä. Liini uudisti Raatikon verkkosivuston kauttaaltaan tavoitteenaan tuoda teatterin lämmin ja leikkisä tunnelma myös verkkoon tavalla, joka palvelee sekä lapsiperheitä että koulu- ja päiväkotiryhmiä.
Sivustouudistus oli tarpeen, sillä Raatikon aiemmat sivut olivat teknisesti vanhentuneet, hankalat ylläpitää ja asiakkaiden palautteen mukaan sieltä oli haastava löytää tulevia esityksiä. Ratkaisuna sivusto modernisoitiin kauttaaltaan niin visuaalisesti kuin teknisesti. Uudessa WooCommerce-verkkokaupassa keskityttiin erityisesti käyttäjäkokemuksen parantamiseen, jotta tarvittavat näytöstiedot olisivat heti saatavilla ja lippujen osto helppoa.
Raatikko oli harkinnut sivuston uudistamista jo hetken, mutta varsinainen kimmoke aloittaa projekti Liinin kanssa oli paitsi hyvä vastaus kilpailutukseen, myös nopea ratkaisu välittömästi käsillä olevaan tekniseen ongelmaan ennen yhteistyön varsinaista aloittamista.
– Meillä oli sivuston kanssa haaste, mihin emme saaneet apuja edelliseltä toimijalta. Liiniltä sen sijaan tuli heti vastaus että ongelma ratkaistaan. Asiantuntija työsti asiaa muutaman tunnin ja se oli korjattu. Tästä tuli luottavainen olo lähteä uudistushankkeeseen juuri Liinin kanssa, Katariina Pohjonen ja Aki Valli Raatikon markkinoinnista kertovat.
Aki Valli
Arvokkaita asiantuntijavinkkejä ja sujuvaa kommunikointia
Sivuston uudistuksessa hyödynnettiin palvelumuotoilun keinoja asiakaspolkujen kartoittamisessa, ryhmävarausten selkeyttämisessä ja visuaalisen ilmeen yhtenäistämisessä. Erityisen tärkeää Raatikolle oli saada verkko-ostaminen sujuvaksi tärkeälle koulu- ja päiväkotiryhmien kohderyhmälle, ja muuttaa näin ryhmävarausten painopistettä puhelimesta verkkoon.
Lopputulos vastasi Raatikon toiveita ja odotuksia.
– Emme ole verkkopalveluiden asiantuntijoita, ja Liiniltä saimme paljon hyviä vinkkejä mitä ottaa huomioon. Asiat myös jaksettiin perustella meille ymmärrettävästi ja ei-teknisellä kielellä. Meille ei kertaakaan tullut olo että tyhmiä kysymyksiä ei voisi esittää, vaan kaikki otettiin hyvin asiallisesti vastaan, Pohjonen ja Valli sanovat.
Sujuva viestintä ja asiakaskeskeisyys projektin aikana saa erityistä kiitosta.
– Kommunikointi läpi projektin oli erityisen sujuvaa, töitä oli kiva tehdä yhdessä. Liini myös sopivasti kyseenalaisti meitä, tarjosi kysymättä asiantuntijavinkkejä ja auttoi meitä näkemään asiat asiakkaan silmin.
Positiivisesta yllätyksestä kohti kasvumarkkinointia
Projekti saatiin aikataulussa maaliin ja uudistunut sivusto julkaistiin syyskuussa 2025. Tuloksia ei ole vielä ehtinyt kertyä, mutta alustava palaute on ollut varsin positiivista.
Yhteistyö jatkuu seuraavaksi someen ja hakukoneisiin keskittyvällä kasvumarkkinoinnilla lipunmyynnin vauhdittamiseksi.
Raatikon Pohjonen ja Valli ovat varsin tyytyväisiä yhteistyöhön.
